Balie/informatiemedewerker Publiekszaken

Dit is een oud bericht.

Ben jij de enthousiaste, flexibele allround medewerker die dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan? Houd je van een afwisselende functie met veel klantcontacten en ben je bereid om net dat stapje extra te zetten voor onze klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Onze organisatie

Wij zijn een gemeente met veel ambitie en werken er hard aan om met inwoners, bedrijven en instellingen een fijne woon, werk- en leefomgeving te creëren. We willen proactief op de vraag van de samenleving en de maatschappij anticiperen of, beter nog, de vraag voor zijn. Daarom blijven we onze intern organisatie door ontwikkelen. Zo werken we bijvoorbeeld steeds meer opgavegericht en zijn we sinds 1 april 2020 met een nieuwe structuur gestart. We streven naar verbinding, integraliteit, samenwerking en eigenaarschap.

Team Publiekszaken

Het team bestaat uit bijna 30 medewerkers en handelt veel gemeentelijke producten af. Het is een belangrijke ingang voor klantcontacten (via telefoon, de balie en digitaal). Er zijn 3 taakvelden: de eerste lijn, de tweede lijn en de Buitengewoon Ambtenaren van de Burgerlijke Stand. Binnen het taakveld van de eerste lijn werken 12 medewerkers.

Jouw functie

Dienstverlening staat centraal. De taken van de medewerker informatiecentrum omvatten:

  • De receptie (ontvangst bezoekers, klanten en inwoners).
  • De balie (voor ondermeer paspoorten, rijbewijzen enz.).
  • Het TIC ( telefonisch informatiecentrum).
  • Backoffice taken zoals digitale verzoeken en verwerken van verhuizingen. Je adviseert over de toekenning van aanvragen en verzorgt de administratief procedurele afhandeling.
  • Daarnaast bewaak je de termijnen en voortgang van de afhandeling van de aanvragen. Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen ten aanzien van de dienstverlening.

Wie zoeken we?

Je bent een enthousiaste, flexibele allround medewerker die op de diverse taken inzetbaar is. Je bent digitaal vaardig, klantvriendelijk en leert snel. Met jouw ervaring en kennis van procesmatig werken weet jij mensen echt te helpen en sta je hen zowel mondeling als schriftelijk op de juiste manier te woord.  Daarnaast beschik je over minimaal mbo+ / beginnend hbo-werk en -denkniveau en heb je ervaring met het werken bij burgerzaken bij een gemeente. Uiteraard kun je goed samenwerken. Kennis van iBurgerzaken, Djuma en diverse JCC software is een pré.
Tot slot: de informatiemedewerkers aan de balie hebben eens in de week een avondopenstelling. Je zal dus ongeveer eens in de 4 weken in de avond werken. 

Ons aanbod

Je komt te werken in een positief ingestelde organisatie met korte lijnen en een hoog ambitieniveau. De sfeer is informeel en collegiaal. Een goede werk/ privébalans vinden wij belangrijk.

Wat kun je nog meer verwachten?

  • Een functie tussen de 24 - 28 uur per week.
  • Het salaris ligt tussen € 2.203,-- en € 3.224,- per maand (schaal 7, bij 36 uur per week).  Voor starters hanteren wij aanloopschaal 6.
  • Op termijn is bij uitstekend functioneren een uitloopschaal (schaal 8) mogelijk.  
  • Naast je salaris bouw je iedere maand 17,05% Individueel Keuzebudget op (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).

De procedure

Is jouw interesse gewekt? 
Solliciteer dan uiterlijk 27 februari 2022 via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.
De kennismakingsgesprekken zijn gepland op dinsdag 8 maart in de middag. Mocht je uitgenodigd worden voor een 2de gesprek dan zal een drijfverenanalyse onderdeel uitmaken van de eindselectie.

Nog vragen?
Neem dan gerust contact op met Lotte van den Hombergh, teammanager Publiekszaken via l.v.d.hombergh@geldrop-mierlo.nl of (06) 341 666 44. 
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Cock de Kruiff, adviseur P&O via c.de.kruiff@dienstdommelvallei.nl of (06) 400 086 86.