Beleidsmedewerker Inburgering

Dit is een oud bericht.

Jouw nieuwe uitdaging

Als Beleidsmedewerker Inburgering ga je werken binnen de afdeling Dienstverlening bij Dienst Dommelvallei. De afdeling Dienstverlening is het eerste aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeenten Nuenen en Son en Breugel. Samen met jouw collega-beleidsmedewerkers werken wij o.a. aan de ontwikkeling en implementatie van de Wet Inburgering 2021 die per 1 januari 2022 in werking is getreden. Jouw taak wordt vooral de implementatie en de uitvoering van het inburgeringsbeleid. Als jij, net als wij, energie krijgt van: beleidsuitvoering, wetgeving, bezwaar en beroep en affiniteit hebt met de doelgroep, verwelkomen wij jou graag in ons team. We werken als collega’s allemaal aan het gezamenlijke doel van Nederland: alle inburgeringsplichtigen zo snel mogelijk mee te laten doen en hen zo snel mogelijk aan het werk te krijgen. Help jij ons met jouw verfrissende en nieuwe ideeën mee aan het gezamenlijke doel van Nederland?

Met deze taken maak jij jouw nieuwe uitdaging compleet

  • Het inburgeringsbeleid implementeren en zorgen voor de beleidsuitvoering. Je volgt ontwikkelingen op de voet en onderneemt proactief gewenste acties.
  • Het monitoren en bijsturen van het inburgeringsbeleid, deze processen werk je uit en hou je bij.
  • Beleidsadvisering naar college en raad.
  • Het creëren en managen van een goede samenwerking tussen interne en externe partijen die bij inburgering betrokken zijn (denk bijvoorbeeld aan: Vluchtelingenwerk).
  • Het adviseren en ondersteunen van PIP consulenten die de regie voeren op casusniveau.
  • Het in behandeling nemen en afdoen van bezwaarschriften, beroepsschriften, voorlopige voorzieningen en hoger beroepschriften voor de Wet Inburgering (en Participatiewet).
  • Contractmanagement van aanbestedingen, budgetbeheer en -behoud (P&C cyclus).
  • Regionale afstemming en deelname aan regionale werkgroepen.

Volgens collega Nadine is dit de ideale kandidaat

“Wij zijn op zoek naar hulp en expertise bij het implementeren en de uitvoering van het beleidsterrein Inburgering. We nodigen je in deze rol graag uit om met nieuwe ideeën en inzichten te komen. Jij bent alles behalve traditioneel ingesteld binnen deze rol, je denkt en pakt het anders aan. Een echte netwerker, en je kunt partijen en mensen aan elkaar verbinden en tot een juiste oplossing komen. Dit is belangrijk omdat je met veel met verschillende partners samenwerkt. Je bent van nature iemand die de regie pakt en projectleiderschap toont. Twee tot vier jaar ervaring in het taakveld Inburgering is nodig, evenals jouw ervaring met het begeleiden van projecten en processen die gericht zijn op concrete uitvoering. Het is mooi meegenomen als je kennis hebt van de Participatiewet maar hier helpen wij jou graag bij. Verder is de materie soms complex dus het is van belang dat je een relevante hbo-opleiding hebt zoals: SJD, Rechten of Social Work. Ervaring met interculturele communicatie is handig in deze rol. Wij denken vanuit ons hart en daarom is het belangrijk dat wij matchen als collega’s en jij je thuis voelt in ons team.”

Het volgende kun jij van ons verwachten

  • Leuke collega’s die allemaal willen bijdragen aan het gezamenlijk doel van Nederland: alle inburgeringsplichten zo snel mogelijk mee te laten doen.
  • Een salaris van maximaal € 4.671,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 april 2022) afhankelijk van jouw opleiding en ervaring.
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget van 17,05% waarbij onder andere rechtstreekse uitbetaling, aankoop van extra verlof, uitruil woon-werkverkeer of de fiscaal vriendelijke aankoop van een fiets mogelijk is.
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren wordt het een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Bij aanvang in je functie ontvang je een Chromebook en een mobiele telefoon.

Ga je ervoor?

Als je denkt dat wij een match zijn laat het ons dan uiterlijk 10 april 2022 weten! We kijken er naar uit je CV en motivatie te ontvangen via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.

Heb je vragen over de vacature? Bel dan met Annelieke Kerver (senior Werk en Inkomen): (088) 163 1173. Heb je vragen over de procedure? Bel dan met Tom de Groot (P&O adviseur): (088) 163 1326.

Jouw persoonlijkheid is voor ons in veel gevallen doorslaggevend, daarom kan een persoonlijkheidstest onderdeel zijn van de selectieprocedure.