Beleidsmedewerker Sociaal Domein

Dit is een oud bericht.

Wordt dit jouw nieuwe uitdaging?

Als Beleidsmedewerker Sociaal Domein werk je binnen de afdeling Ontwikkeling van gemeente Nuenen. Samen met jouw collega-beleidsmedewerkers werken we aan thema’s als: Sociaal Domein, wonen, jeugd, onderwijs en omgevingsvisie. Jij bent iemand die oprecht geïnteresseerd is in deze thema’s en daar ook maatschappelijk aan wilt bijdragen net zoals al ons team dat doet. We zoeken iemand die precies weet hoe je verbindingen legt tussen beleid, uitvoering en inwoners. Daarbij werk je samen met gemeenten in de regio. Je vindt het leuk om de raad, het college en diverse externe partijen te adviseren en je bent goed in het onderhouden van de contacten met hen. Ook ben je op de hoogte van de financiële cyclus van de gemeente.

 

Dit worden jouw taken:

Het ontwikkelen en uitvoeren van beleid binnen het brede sociaal domein. De beleidsterreinen zijn onder andere: schuldhulpverlening, vrijwilligersbeleid, huisvestingsbeleid vergunninghouders, beleid wonen, zorg en ouderen (leversloopbestendigheid), kinderopvang en WEB-middelen.

  • Je bent aanspreekpunt voor Stichting Leergeld, Noodfonds en Nuenen Helpt.
  • Je signaleert in- en externe ontwikkelingen en vertaald deze naar nieuw beleid.
  • Je legt verbindingen tussen beleid, uitvoering en inwoners; veelal in teamverband met collega's en partners.
  • Je onderhoudt regelmatig contacten met inwoners, andere gemeenten, rijk, externe partijen etc.
  • Je adviseert het college en de raad.
  • Je levert een bijdrage aan de monitor sociaal domein, tussentijdse managementrapportages, jaarrekening en begroting.
  • Je neemt deel aan regio-overleggen waar afspraken worden gemaakt voor de regionale en lokale uitvoering met betrekking tot bepaalde onderwerpen.

Dit kun je van ons verwachten

Bij de gemeente Nuenen helpen wij elkaar als collega’s. Het is een organisatie die volop in ontwikkeling is, wat ervoor zorgt dat je veel uitdagende projecten krijgt. Daarnaast bieden wij:

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een salaris van (maximaal) € 4.671,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (functieschaal 10, salarispeil 1 april 2022).
  • Mogelijkheid tot 2 extra uitloopperiodieken.
  • Een vrij besteedbaar budget, een Individueel Keuze Budget (IKB), waarbij onder andere aankoop van extra verlof, uitruil woon-werkverkeer of fiscaal vriendelijke aankoop van een fiets mogelijk is.
  • Persoonlijke- en teamontwikkelingsmogelijkheden.
  • Afwisselende werkzaamheden met voldoende ondersteuning & begeleiding.
  • Hele leuke collega’s en een goede sfeer, dit vinden wij erg belangrijk.
  • Je krijgt van ons de ruimte en het vertrouwen om eigen initiatief te nemen.
  • Flexibele werktijden mogelijk.
  • Bij aanvang in je functie ontvang je een Chromebook en mobiele telefoon.

Ga je ervoor?

Als je belangstelling hebt voor deze vacature, laat het ons dan uiterlijk zondag 6 maart 2022 weten! We kijken er naar uit je sollicitatiebrief en CV te ontvangen via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.

Voor meer informatie kun je con­tact opnemen met Natalie van de Rijt (Coördinator), via tel. (040) 2631 670. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Tom de Groot (P&O-adviseur) via tel. (088) 1631 326.

De kennismakingsgesprekken staan gepland op donderdagmiddag 10 maart 2022.

Jouw persoonlijkheid is voor ons in veel gevallen doorslaggevend, daarom kan een persoonlijkheidstest onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Dit is volgens jouw toekomstige collega Natalie de ideale persoon:

“We zijn op zoek naar iemand die echt binding voelt met thema’s binnen het Sociaal Domein en meerdere jaren ervaring met zich meebrengt om ons nieuwe, frisse inzichten te geven, iemand waar wij van kunnen leren met hbo- werk- en denkniveau. Iemand die snel kan schakelen tussen diverse beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein. Je kijkt naar beleid maar ook naar de uitvoering ervan, je zult dus externe partijen moeten betrekken bij dit proces waarbij je communicatieve vaardigheden goed moeten zijn. Je kunt onder tijdsdruk werken in een dynamische omgeving. We werken projectmatig in teamverband maar je moet ook zelfstandig kunnen werken. Het belangrijkste vind ik dat wij als team bij jou passen.”