Specialist Publiekszaken

Dit is een oud bericht.

Het team Publiekszaken streeft naar korte wachttijden en het snel helpen van inwoners en klanten door de juiste medewerker. Dat is wat wij noemen: excellente dienstverlening. Ben jij de enthousiaste, flexibele allround medewerker die dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan?

Onze organisatie

Wij zijn een gemeente met veel ambitie en informele werksfeer, samen werken wij er hard aan om met inwoners, bedrijven en instellingen een fijne woon-, werk- en leefomgeving te creëren. We willen proactief op de vraag van de samenleving en de maatschappij anticiperen of, beter nog, de vraag voor zijn. Daarom blijven we onze interne organisatie door ontwikkelen. Zo werken we bijvoorbeeld steeds meer opgavegericht en zijn we sinds 1 april 2020 met een nieuwe structuur gestart. We streven naar verbinding, integraliteit, samenwerking en eigenaarschap.

Team Publiekszaken

Het team bestaat uit bijna 30 medewerkers en handelt veel gemeentelijke producten af. Het is een belangrijke ingang voor klantcontacten (via telefoon, de balie en digitaal). Er zijn drie taakvelden: de eerste lijn, de tweede lijn en de Buitengewoon Ambtenaren van de Burgerlijke Stand. 
Binnen het taakveld van de tweede lijn werken 7 medewerkers. 

Jouw functie

Je vertaalt ontwikkelingen op het vakgebied naar de dagelijkse praktijk en je hebt een duidelijke rol in de kwaliteits- bewaking en verbetering. Ook behandel je aanvragen van het begin tot het eind, waaronder naturalisaties, burgerlijke stand en BRP. 
Projecten initiëren en organiseren hoort ook tot je taak. Hierbij kun je denken aan verkiezingen, BRP-beveiligingsplannen, zelfevaluaties BRP en waardedocumenten en de ENSIA. Tot slot zal je mede bezwaar- en beroepsprocedures behandelen.

Onze wensen

Je bent een flexibele en resultaat gedreven specialist die op meerdere taakvelden inzetbaar is. Je bent digitaal vaardig en weet hoe je de samenwerking kan bevorderen. Met jouw ervaring in publiekszaken en kennis van procesmatig werken krijg je de processen en producten samen met het team op een hoger niveau. 


Daarnaast beschik je over een minimaal Hbo-werk- en denkniveau en 3-5 jaar recente ervaring in het vakgebied.
Vanzelfsprekend ben je in het bezit van diploma’s BRP-specialist en MLO-BZ en aantoonbare kennis van en ervaring met IPR en iBurgerzaken.
Uiteraard kun jij collega’s mee te nemen in veranderingen.

Ons aanbod

Je komt te werken in een positief ingestelde organisatie met korte lijnen en een hoog ambitieniveau. De sfeer is informeel en collegiaal. Een goede werk/ privébalans vinden wij belangrijk.

Wat kun je nog meer verwachten?

  • De functie is 32 - 36 uur per week.
  • Het salaris ligt tussen € 2.798,-- en € 4.109,- per maand (schaal 9) op basis van 36 uur per week.  Naast je salaris bouw je iedere maand 17,05% Individueel Keuzebudget op (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
  • Op termijn is bij uitstekend functioneren een uitloopschaal (schaal 10) mogelijk.

De procedure

Is jouw interesse gewekt? 
Solliciteer dan uiterlijk 27 februari 2022 via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.
De kennismakingsgesprekken zijn gepland op woensdag 9 maart in de middag. Mocht je uitgenodigd worden voor een 2de gesprek dan zal een drijfverenanalyse onderdeel uitmaken van de eindselectie.

Heb je nog vragen, neem dan gerust contact op met Lotte van den Hombergh, teammanager Publiekszaken via l.v.d.hombergh@geldrop-mierlo.nl of 06-34166644. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Cock de Kruiff, adviseur P&O via c.de.kruiff@dienstdommelvallei.nl  of 06 40008686.